måndag 15 mars 2010

Snålhet bedrar

vishet. Är det inte så det är. Idag tog jag mej en promenad ner till affären (ni vet mitt nya liv). Handlade en gurka, en paprika och två äpplen inte mycket. Så när jag stod vid kassan tänkte jag ska jag köpa en kasse eller det är inte så mycket så jag tar det i en sådan där liten gratis kasse. När jag plockar i gurkan tänker jag undra om jag får med mig gurkan hem, men nog måste jag märka om jag tappar gurkan. Men det gjorde jag inte. När jag kom in på vår väg frös jag så om händerna så jag drog in dom i jackärmen och det var då jag märkte att hela påsen gick in i armen det var ingen gurka som tog emot. En snabbkoll för att bara konstatera det jag redan visste gurkan var borta det var bara ett hål i påsen där gurkan hade legat. Så nästa gång blir det en plastkasse för 1,50:- så jag får alt med mej hem.

Ha det bra

1 kommentar:

Myran sa...

Eller så tar du med en kasse eller kanske tar en ryggsäck :-) om det skulle bli kallt om händerna igen..
Lycka till Tokstolle ;-)