torsdag 4 mars 2010

Herre jisses

vad med snö. Gubben var upp på taket och skottade av en bit sedan frågade han om jag ville ta bort lite snö som kommit mot väggen det är inte mycket sa han och åkte till jobbet. Okej tänkte jag och gav mej iväg, men nog f.n visste gubben hur svårt det var. Bara att ta sej fram till väggen var ju en utmaning. Gick ju bra när jag kunde gå i skoter spåret men sen jag menar att gå med snö upp till knäna går ju men hur gör man när snön är långt uppe på låren bara att stå på ett ben och försöka lyfta det andrar gör ju att man ligger som en pannkaka i snön, simma på skaren glöm det för det första med min vikt och ingen riktig skare det kan ju bara sluta på ett vis kanske har det funkat med cyklop och simglasögon. Jaja efter många om och men svordomar, vurpor mm så kom jag fram till min snöhög. Gick fortare att skotta bort det lilla som var mot väggen än att ta sig dit. Så nu har jag gjort mej förtjänt av en kladdkakebit.


Kram på er

Inga kommentarer: