onsdag 24 mars 2010

Igår när

jag åkte till jobbet mötte jag en polisbil som på dragkroken hade en cykel med ett bylte på pakethållaren. Fattad inte varför polisen inte tog in byltet i bilen utan lät det sitta kvar i snöplasket. Men idag fick jag min förklaring till det. När jag kom till affären stod just den cykeln med byltet på pakethållar utanför. När jag kom in i butiken märkte jag på en gång vem det var som ägde cykeln på både färg av kläder och doft. Så jag förstår polisen nu, för doften har nog inte kommit under natten. Och det är ju tur att inte jag är polis för då har det suttit något fast surrat på taket också. När jag kom ut och hjärnan fick syre och inte behövde täppa till alla porer och näsa. Börjar man tänka på hur bra man har det och uppskatta det man har. Jag menar man har tak över huvudet, tillgång till dusch, tvål mm. När jag hade andas in lite mer syre börjar man att fundera Vad hände? Hur kunde det bli så fel. För man har nog inte valt att inte tvätta vare sig kläder eller sig själv på flera veckor frivilligt. Och av byltet på pakethållaren att döma så finns det nog inget tak över huvudet heller.

Ha det bra

Inga kommentarer: