måndag 8 mars 2010

Mitt nya liv

Sprack efter två dagar. Bestämde mej i helgen för att nu får det vara nog på surandet inget mera godis, kakor, nötter, läsk och chips. Lördag och Söndag gick bra men i morse när jag vaknade hade sambon ställt tre runda burkar med godis på min plats vid köksbordet. Jaha vad fjäskar han för nu då. När jag tog väskan för att åka till jobbet låg det en chokladbit där. Något lurt är det. Ringde och frågade vad han fjäskade för. Då hade han dåligt samvete för att han ätit upp två stycken chokladbitar så därför fick jag en också. Tack det var ju snällt nu när jag inte ska äta godis. Kom hem från jobbet då hade han varit och tullat i lakrits och hallon båtarna. Frågade om dom var goda, ja JÄTTE svarade han. Godare än om man köper dom i lösvikt? JA betydligt svarade han testa. Suck där sket sig mitt nya liv och inte var dom godare än lösvikten heller. Sedan bar det av ner i källaren för nu ska här tränas ifall om det blir operation och kryckor igen. Ja menar så jag är bättre förberedd än förra gången då var det ett helt företag att bara ta sig från sängen till toan med kryckorna. Sagt och gjort började leta saker ropar upp till sambon var ligger det och hur funkar det. Efter ett tag tröttnar han och skriker men för i helvete sätt dig så går det över. Ja, ja så var det med mitt nya liv.

Ha det bra

Inga kommentarer: