lördag 12 juni 2010

Studenten

Igår tog grabben studenten. Med alt som hör till. Upp med tuppen för att hinna förbereda det sista. Sedan bar det iväg med 1min till godo före utsatt tid. På med mobilen och fick ett sms om att det fattades grejer. Jaha så det var bara att vända och hämta dem. Där rök tiden som vi hade till godo och tur var det för efter en stunds åkande fick jag ett samtal från min brorsdotter och det löd. Hur åker vi nu? Ö var är ni. I rondellen vid macken. Ja där är vi också. In på macken då kom nästa fråga. Var är ni å jag ser er ni är framför oss. Där kommer vi in tre bilar på raken vid macken den ena har åkt i ca 20 min och dom andra 2 bilarna har åkt i ca 2½ timme hur sjutton kan det gå så precis. Sedan upp till skolan och tog emot grabben på med blommor och kram. Sedan hem och vänta att han kom hem glidandes i fin bil. Mat med kaffe och tårta. Tyckte att det åts alldeles för lite för vi fick hälften kvar av all mat så idag har jag bjudit in dom närmaste i släkten igen för att äta upp resterna som blev över. Förövrigt hann vi med lite shopping innan det var dags för de lång väga resenärerna att åka hem. Hoppas att resan hem gick bra. Och tack alla som kom och uppvaktade min son. Det var en super bra och trevlig dag.

Kram på er

Inga kommentarer: