lördag 4 december 2010

Undra vad som

rör sig i huvudet på en tonåring? Vissa dagar när det är ca10 grader kallt kommer hon i tenniskor. Jag försöker förklara att det är kallt med tenniskor på vintern. Nej säger hon dom är varmare än mina vinterskor. Hallå det försökte jag lura i mormor också så det går jag inte på. Har du försökt med det säger hon. Japp så du får hitta på något annat. Jag menar om tenniskorna är varmare än vinterskor varför gör dom vinterskor då. Svaret jag fick var att hellre frös hon och var snygg än varm och ful. Suck vad svara man. Sedan kom förra helgen när hon hellre var snygg och frös än varm och ful. Följden blev en jäkla förkylning med början på lunginflammation och pencillin. Så jag hoppas att hon lärt sig den hårda vägen att hellre ful och varm än snygg och kall.

Ha det bra

2 kommentarer:

Pia sa...

haha, har själv vart tonåring för inte allt för länge sen... o jag kan säga att jag tror inte hon lärt sig =) det gjorde aldrig jag!

Malin Norin sa...

Jag har faktiskt lärt mig ganska mycket :-)
Lärde mig att hellre ful och varm än kall och snygg;-)
men man kan ju ha fula och varma kläder ute men kalla och snygga kläder inne :-D
gud va jag är smart :-)