torsdag 25 november 2010

Jag en klimakteriekossa

eller är det omgivningen som är jäkligt nonchig. Har problem med mitt internet så jag ringde och felanmälde det. Då sitter dom med en jäkla prick lista och undrar olika saker och hela tiden handlar det om att det är fel hos mig. Jag har krypit på vinden, kopplat om i jack, bytt stickproppar, bytt modem och bytt jack. Ändå är det mitt fel. För ett tag sedan fick jag nog och ringde och ville säga upp det med omedelbar verkan för vad ska jag med något som ändå inte funkar. Jo det fick jag men jag var tvungen att betala bindnings tiden ut. Men efter en jäkla diskussion fick jag reda på att det är telelinan som det är fel på, Laga den då. Nej vi äger inte den fick jag till svar. Så jag ska betala fast det inte funkar och ni tänker inte laga den frågar jag. Ja svar han. Så då var jag tvungen att göra en jämförelse. Om jag hyr en bil och den går sönder på motorvägen så får jag lov att betala för den trasiga bilen fast det inte går att köra och den står på motorvägen. JA svarar det jävla puckot. Får jag prata med chefen sa jag. Svaret jag kan inte koppla dej. Kan du koppla mej till växeln undrar jag. Tyvärr inte. Vad fan kan du koppla mej då undrar jag ganska irriterad. Till kundtjänst svara han. Okej svarar jag gör det då. Men inte hamnade jag hos kundtjänst inte utan hos hemtelefoni. Suck.
Idag ringde grabben arbetsförmedlingen och undrade från när kommer jag att få pengar. Det är du berättigad till redan var svaret. Varför har ingen berättat det då kan man ju undra. Han var ju dit förra veckan och pratade men inte ett ljud. Man kan ju undra vad man ska med arbetsförmedlingen till när dom inte ens kan tala om att man är berättigad till pengar som man har rätt till.

Ha en bra kväll

1 kommentar:

Anette sa...

Första tecknet på att man kommit i klimakteriet: Man hetsar upp sig :-)