onsdag 5 maj 2010

Vilka behov

man skapar sig en massa tv-kanaler, mobiltelefon, dator, internet mm. I söndags morse kom jag på att det är en ny månad och räkningarna som kom under veckan skulle betalas. For upp ur sängen och på med datorn bara för att konstatera att internet inte funkade. Hmm kanske om jag startar om modemet funkar det nix. Testade några gånger under dag men gav upp och ringde min internet leverantör som sa att dom hade tekniskaproblem med en station, men att dom hade tekniker på det så det är nog klart snart. Vi kan skicka ett sms när det är klart. Okej men för säkrehets skull kollade jag med jämna mellanrum men inget internet. När jag kom hem på måndag var det första jag kollade om internet funkade hann inte ta av mej jackan ens. Japp det funkade loggade in på banken för att betala räkningarna hann bara lägga in en räkning sedan dog internet igen. Jävla skit, det funkar nog snart igen. Kl 19,15 fick jag ett sms från min internet leverantör att dom inte hade löst problemet (som om jag inte märkt det) men att dom arbetade på det. Ställde klockan extra tidigt på tisdagmorgon för att upp och kolla internet men inte funkade det inte. Samma sak när jag kom hem in och kollade om det fungerade. Japp det gjorde det skyndade mej att lägga in räkningarna. Medans jag skriver in koden för att godkänna räkningarna blixtrar det till. Inte kan det väl åska med 7grader varmt och snö blandat regn. Men jo det kunde det ur med modemet och ur med kontakten ur väggen till datorn hann inte ens logga ut från banken men nu är räkningarna betalda. Undra hur man överlevde förr när det inte fanns datorer, mobiltelefoner och bara två tv-kanaler.

Ha det bra

Inga kommentarer: