onsdag 12 maj 2010

VARNING

Se upp eller ner helst på kvittot efter sedan ni har handlat med kort. Idag var jag in på en butik och handlade med kort. När jag kom hem låg det två räkningar i postlådan ok jag tar och lägger in dom så inte internet strejkar igen och jag inte kan betala dom. När jag kommer in ser jag att det skyddade beloppet är väldigt högt det måste kollas. Ser då att jag har handlat för en summa som inte stämmer börjar kolla kvitton och funderar om jag är helt knäpp som inte kommer ihåg om jag har handlat för den summan eller inte men nej jag har inte handlat för den summan i någon affär. Där emot har butiken lag på det dubbla inte på kvittot utan på den dära babs remsan så när jag kollade kvittot såg jag det inte. Om jag inte betalat räkningarna så hade jag aldrig upptäckt det. Så kan man ju börja och fundera om inte jag har sett det har butiken upptäckt det (troligen inte eftersom det stod att jag tagit ut pengarna kontant men ej fått några pengar) eller har pengarna försvunnit ner i personalensficka. Det kommer jag aldrig att få veta eftersom jag upptäckt det och ringde butiken och dom ska sätta in pengarna på mitt konto.

Ha det bra

Inga kommentarer: