torsdag 25 augusti 2011

Ibland

ska man bara inte hålla på med elektriska saker. Har nu i två dagar försökt att fixa några vägg ord som två arbetskompisar vill ha, och tama f.n det går. Så skulle jag laga mat satte på plattan och for runt och fixade med lite saker medans vattnet skulle koka. Efter ett tag gick jag ut i köket för att titta om vattnet hade kokat upp. Men det hade det inte plattan var svart, alla plattor var svarta det enda som lyste var den lilla röda lampan som visar att plattan är på. Jippi skriker ungarna nu blir det pizza för vi kan inte laga mat. Hmm kollar om ugnen fungerar fall om jag kan göra lite ugns mat. Jodå den funkar konstigt, så jag kollar plattan igen och vips så funkar den. Konstigt att man ska behöva slå på ugnen för att plattan ska funka. Ja menar i stuga när jag sätter på ugnen dör plattan. Blir inte klok på dessa elprylar. Eller föresten varför ska man vara klok när man kan vara kass det under lättar så mycket att vara lite kass.

Ha det bra

Inga kommentarer: