måndag 20 september 2010

50-50

Att saker kan gå åt helvet eller funka. Häromdagen var en sådan dag att saker bar gick åt helvete. Började med att jag skulle fixa bredbandet i ungarnas rum kunde välja mellan dotterns rum som ligger närmast eller grabbens rum som ligger längst bort. Tog grabbens rum. Sitter i en timme och av installerar och installerar usb plutten. Till slut ger jag upp och går in i dotterns rum switch 5min och alt är klart. In i grabbens rum igen bara för att konstatera att usb plutten är kass. Senare på dagen. Säger jag åt grabben åk och lämna in video filmen vi lånade, efter 10 min ringer telefonen och tjejen i affären säger Du grabben din var in och lämnade in filmen och ett tomt plastfodral. Suck bra att gå fram till videon och ta ur filmen. På med kläderna och 50% chans att det ska stå en bil på gården men nix bara att gå. Väl hemma tar jag fram dammsugaren bara för att konstatera att dammsugar munstycket har gått av på mitten. Okej då tar vi bort plastdelen som sitter kvar på dammsugar röret. 50% chans att det sitter fast eller löst och ja den satt fast hårt. Efter många om och men får jag igång dammsugaren och på något jävla vis lyckas jag få el sladden dubbel under dörren och den sitter stenhårt fast. Då känner jag att humöret börjar svika mej. Nu jävlar ska du få rycker till och ser hur dörren lyfter från gångjärnen men då har jag faktiskt turen på min sida, istället för att få dörren över mej åker den ner på gångjärnet. Senare går jag in i grabbens rum och ska tända fönster belysningen och rummet är inte så bra städat så jag lutar mej mot väggen samtidigt som jag tänder belysning och vad händer. Jo den jävla skarvsladden släpper och ramlar ner i huvudet på mej.
Suck och så undrar dom varför jag går och lägger mej efter bolibompa.

1 kommentar:

Anette sa...

hahaha ....
du är som katten, har nio liv. Men nu börjar de sina så ta det lugnt.