söndag 18 april 2010

Är det

någon som vet hur många potatisar som en 10 kg påse innehåller? Inte jag heller men det jag vet är att när dom studsar ner för källartrappen och sprider ut sig på källar golvet då är det många. Jag fattar inte hur man kan göra en potatis påse inbrottsäker när man ska få ur potatisen medans den är gjord av silkespapper när man fått upp den. Fick dottern att ta grabbens rum i ett steg och hallgolvet i ett, när potatis påsen gick sönder när jag var på väg ner till matkällaren (har varit med om det tidigare när jag tappade kryckorna ner för trappan då var det grabben som tog det i två steg) sedan såg jag ett vitt ansikte och orden Hur gick det? eftersom hon trodde att jag ramlade nerför trappen. Nu är det så att det är inte bara kniven som har ett ont öga till mej det är även källartrappen till och med lampan i källaren blundar när jag går ner för trappan sedan när jag är nere på fast mark då öppnar lampan ögat och lyser. Druttar både ner och upp för trappan så inte undra på att familjen reagerar.

Kram på er

Inga kommentarer: